Elementen om uw naamsbekendheid te meten

Om uw volledige naamsbekendheid te meten zijn er vier elementen waarmee u in uw vraagstelling rekening kunt houden.

  • Ten eerste de ‘Top of Mind Awareness’. Bijvoorbeeld: ‘Welke organisatie komt het eerst bij u op als u denkt aan een ziekenhuis?’.
  • Ten tweede de ‘Totale spontane bekendheid’. Als u bijvoorbeeld voorgaande vraag begeleidt met een vervolgvraag: ‘welke ziekenhuizen kent u nog meer?’, dan heeft u de totale spontane bekendheid in beeld.
  • Bij ‘Geholpen bekendheid’ legt u een aantal ziekenhuizen in uw vraag voor aan de respondenten. Vervolgens vraagt u ‘Welke onderstaande ziekenhuizen kent u, al is het alleen maar van naam?’
  • Interessant is waar mensen uw organisatie van kennen. Dit geeft input voor uw totale marketingcommunicatie beleid. Het gaat dan om de‘ Bronbekendheid’. Met behulp van de vraag ‘waar kent u [ziekenhuis x] van?’ krijgt u de bronbekendheid in beeld. U kunt gebruik maken van voor gedefinieerde antwoordcategorieën of van een open vraag.

Wij werkten al met...

  • Vliegtickets.nl
  • Abott.nl
  • Rabobank
  • Gemini Ziekenhuis
  • Trifinance
  • Politie
  • PostNL
  • Centralpoint.nl
 
Bekijk alle klantenBekijk alle klanten

Waarom OnderzoeksTool?

  • Volledig te personaliseren
  • Grootste respondentenpanel
  • Gemakkelijk resultaten analyseren
  • Ondersteuning en training

Start mijn onderzoek

  • Een survey tool die intuïtief en flexibel is, maar tegelijkertijd robuust en betrouwbaar.

    Robert-Jan Simons, Corfides

  • Onderzoekstool.nl bleek de perfecte oplossing voor het maken van een ‘quick scan’, enquêtes en klanttevredenheidsonderzoeken. 

    Pieter Smit, Marketing Manager Nederland - TriFinance

  • Een vragenlijst is in een mum van tijd ingevoerd en vooral de rapportage tool vind ik geweldig. Kortom: ik ben erg tevreden!

    Saskia Derkx, Medisch Centrum Alkmaar

Een selectie van onze klanten