Online onderzoek doen? Dat kan ik zelf!

In 3 simpele stappen zelf online onderzoek doen.

1. Ontwerpen

Een goed resultaat valt of staat met een goed ontwerp van een vragenlijst. Waar moet u op letten bij het ontwikkelen van een online-vragenlijst? Hieronder 10 aandachtspunten:

  • Houd uw onderzoek kort en bondig; probeer uw vragenlijst niet langer dan 8 tot 10 minuten te laten duren (in praktijk maximaal 20 tot 25 vragen).
  • Zorg dat de vragen voor één uitleg te begrijpen zijn. Meet wat u wilt weten!
  • Voorkom zogenaamde ‘containerbegrippen’; zoals “betere communicatie”. Dit soort begrippen moet u namelijk uitleggen.
  • Weet welke vragen u op welke wijze kunt stellen. Wilt u gebruik maken van afbeeldingen, audiobestanden, of gewoon tekst.
  • Plaats de vragen in een zo logisch mogelijke volgorde voor de respondent.
  • Vergroot de respondentvriendelijkheid door het juiste taalgebruik.
  • Maak gebruik van routing en verbergopties om de vragenlijst zo specifiek mogelijk geschikt te maken voor uw respondent.
  • Gebruik een herkenbare stijl. VB. door een eigen huisstijltemplate te gebruiken.
  • Wees open en eerlijk over anonimiteitsgaranties.
  • Vertel wat men kan verwachten, biedt het zo aan en koppel de resultaten terug.

 2. Verzamelen

In Onderzoekstool kunt u op verschillende manieren uw data verzamelen:

  • Een openbare link: iedereen die deze link heeft kan online de enquête invullen.
  • Een unieke link voor afname via een code. Bijvoorbeeld geschikt voor afname op papier, of het verspreiden van kaartjes met unieke codes.
  • Een unieke persoonlijke link voor een specifieke doelgroep waarvan de emailadressen bekend zijn.

Afhankelijk van uw keuze kunt u uw uitnodiging klaarzetten op een door u gewenst moment en volautomatisch laten versturen. U kunt ook meteen een herinneringsemail klaarzetten.

Tijdens het verzamelen via elke van de drie mogelijkheden kunt u online het verloop monitoren via uw PC, tablet of smartphone. 24/7 en overal real-time inzicht in uw onderzoek.

Respondentenpanel

Onderzoekstool biedt u ook de mogelijkheid om respondenten uit het respondentenpanel in te zetten. Wel zo handig als u niet voldoende respondenten heeft en bijvoorbeeld specifieke criteria wil meenemen.  Meer informatie over het respondentenpanel.

3. Analyseren

De laatste stap is de analyse. Ook die is snel, eenvoudig en betrouwbaar op te zetten. Vanaf het moment dat de 1e antwoorden worden gegeven kunt u een online-dashboard aanmaken. Alles volgens het ‘one-button-principe’. Met zo min mogelijk klikken uw eigen presentatie.

  • U kunt dan kiezen voor zoveel dashboards als u wilt, en afhankelijk van uw type enquête, kunt u filters toepassen, benchmarks maken, en vragen uitsplitsen.
  • U kunt uw hele rapportage opzetten door tekstblokken toe te voegen, pagina-indeling te bepalen en uw conclusies en aanbevelingen toe te voegen.
  • U kunt deze dashboards exporteren naar PDF of geschikt voor verwerking in MS Office, en stuurt uw presentatie direct door naar collega’s, het management of uw respondenten. De keuze is aan u.
  • Voor nog diepergaande analyses (bijvoorbeeld correlaties), download u een MS Excelbestand en labels om te verwerken in MS Excel of SPSS.
  • Ook dat alles snel, eenvoudig en betrouwbaar

> Maak direct gratis uw eigen online onderzoek

 

Algemene opties

Met uw eigen licentie beschikt u in Onderzoekstool over legio mogelijkheden. U zult niet alles willen gebruiken, maar wij staan bij u garant voor onder andere:

  • Onbeperkt aantal vragen per onderzoek
  • Onbeperkt aantal uitnodigingen. U betaalt ervoor om uw onderzoek goed uit te voeren en dat is niet afhankelijk van de hoeveelheid respondenten die u denkt daarvoor nodig te hebben.
  • Online helpdesk + up-to-date online handleiding.
  • Geschikt voor tekst, audio, video en afbeeldingen
  • Afname online, dus ook op Tablet, Smartphone, en PC/Laptop.
  • 16 verschillende vraagtypen beschikbaar.
  • Beschikbaar in verschillende talen zoals NL, ENG, DUI, FRA, SPA, ITA, JPN (binnenkort ook de MOE-landen, Russisch en Turks).
  • Uw eigen huisstijltemplate & logo.
  • Toegang tot diverse aanvullende tools.

Aanvullende tools

Naast de hoge standaarden in Onderzoekstool beschikt de tool over verschillende modules om uw doelgroep op een andere wijze te benaderen.

  • Contacttool: een online tool om in direct gesprek te komen met uw klant. Uw klant geeft een reactie, u kunt de klant direct verder helpen en beantwoorden, en het gesprek makkelijk administreren en bijhouden.
  • Online focusgroep: u kunt online een focusgroepsetting houden. Uw deelnemers loggen in bij u aan de virtuele tafel en gaan direct met u en andere deelnemers het gesprek aan.
  • Toegang tot kant-en-klare vragenlijsten, die makkelijk door u zelf op maat zijn aan te passen.
  • De OpinieZuil: Direct feedback van uw klanten en bezoekers
  • Panelmodule, Communitymodule, Belmodule, enzovoort!

De keuze is aan u!

Wij werkten al met...

  • Vliegtickets.nl
  • Abott.nl
  • Rabobank
  • Gemini Ziekenhuis
  • Trifinance
  • Politie
  • PostNL
  • Centralpoint.nl
 
Bekijk alle klantenBekijk alle klanten

Waarom OnderzoeksTool?

  • Volledig te personaliseren
  • Grootste respondentenpanel
  • Gemakkelijk resultaten analyseren
  • Ondersteuning en training

Start mijn onderzoek

  • Een survey tool die intuïtief en flexibel is, maar tegelijkertijd robuust en betrouwbaar.

    Robert-Jan Simons, Corfides

  • Onderzoekstool.nl bleek de perfecte oplossing voor het maken van een ‘quick scan’, enquêtes en klanttevredenheidsonderzoeken. 

    Pieter Smit, Marketing Manager Nederland - TriFinance

  • Een vragenlijst is in een mum van tijd ingevoerd en vooral de rapportage tool vind ik geweldig. Kortom: ik ben erg tevreden!

    Saskia Derkx, Medisch Centrum Alkmaar

Een selectie van onze klanten